Zespół Mercedesa po tragicznym występie w domowym wyścigu na Hockenheimringu na Węgrzech chce jak najszybciej zapomnieć o swojej porażce. Weekend pod Budapesztem rozpoczął jednak od awarii w układzie napędowym Valtteriego Bottasa, który stracił przez to praktycznie cały pierwszy trening.
Lewis Hamilton, P1, P3"Pierwszy trening był dobrą sesją. Chciałem powrócić na weekend czując się lepiej i od razu zabrać się do roboty. Bolid i balans były od razu dobre. Dokonaliśmy kilku zmian między sesjami, ale nie udało nam się ich tak naprawdę sprawdzić. Po południu pokonałem tylko kilka okrążeń na twardej mieszance, a potem przestaliśmy, gdyż jazda w deszczu jest bezsensowna, gdy wiemy, że podczas wyścigu ma być sucho. Pogoda była zdradliwa. Z alei serwisowej i z przekazu telewizyjnego wydawało się, że to mżawka, ale gdy jechało się po torze, wszędzie padało. Nawierzchnia tutaj jest dość ciemna i ciężko jest dostrzec suche i mokre części toru."
Valtteri Bottas, P20, P4
"Podczas pierwszego pomiarowego okrążenia w pierwszym treningu miałem problem z silnikiem i straciłem moc. Silnik wszedł w tryb bezpieczeństwa, więc musiałem wrócić do garażu. Zespół nie potrafił od razu zdiagnozować przyczyny, więc zdecydowaliśmy o wymianie jednostki na drugi trening. Liczyliśmy na więcej kółek po południu, ale warunki na torze sprawiły że miałem tylko trzy właściwe kółka pomiarowe na suchym torze i kilka na mokrym. Bolid przynajmniej zachowywał się na nich dobrze. Przywykłem do balansu i mam obraz tego co powinniśmy zrobić przed jutrem. Na mokrym torze auto wydawało się lepsze niż w zeszły weekend. Balans był przyjemniejszy i miałem większą przyczepność. Nie mogę doczekać się, aby właściwie rozpocząć jutro weekend wyścigowy."
03.08.2019 09:37
0
Na poczatku zawsze trudno jest przeanalizowac co takiego sie wydarzylo. Valtteri Bottas mowil przez Intercom, ze ma problem z zaplonem. Problem z zaplonem moze byc spowodowany przez problem cisnienia paliwa i poborem benzyny. Moze rowniez byc spowodowany przez problem ze swiecami zaplonowymi i w srodowisku samej swiecy zaplonowej, czyli w komorze wstepnej. Tak samo moze byc to problem z elektronika - bateria, napiecie etc. W kazdym razie jest roznorodnosc mozliwosci. W takim przypadku inzynierowie w swoich danych najpierw musza znalezc problem. Jezeli to jest tematyka zwiazana ze swieca zaplonowa, wtedy trwa to dluzej, poniewaz silnik jest zbudowany bardzo kompaktowo. Szybciej trwa wymiana calego bloku silnika i takim sposobem mozna zawodnikowi umozliwic udzial w drugim wolnym treningu (co jest bardzo wazne). Mniej wiecej 90 minut trwa kompletna wymiana silnika w F1. Dawniej w F1 takie rzeczy trwaly o wiele dluzej i mechanicy musieli naprawde walczyc aby wprowadzic auto znowu do normalnego obiegu. W dzisiejszych czasach takie rzeczy zostaly ustabilizowane, zespoly nie pierwszy raz wymieniaja silnik i mechanicy znaja wszystkie triki, ktore potrzebne sa do absolutnie szybkiej wymiany. Dzisiaj wszystko funkcjonuje cyk, cyk ? z zegarkiem w reku. I zawsze bardziej czasochlonna i kosztowna jest wymiana pojedynczych czesci. A propos swiecy zaplonowej. Mercedes mial juz taki problem - uszkodzony silnik w bolidzie Lance Strolla. Dlatego w takiej sytuacji Mercedes musi byc bardzo ostroznym. Wyglada na to, ze to jest taki obszar, ktorym trzeba sie martwic.
03.08.2019 10:26
0
Edit: *cyk, cyk - z zegarkiem w reku
03.08.2019 10:57
0
To dostanie Bottas za wymiane silnika stratę pozycji i o kilka miejsc
03.08.2019 11:49
0
@kilenk77 A z jakiego powodu kara? Obok uzywanego silnika Mercedes przeszczepil nowe jednostki sterujace (CE) razem z bateria (ES). Podczas sezonu dwa rozne komponenty ES i CE sa dozwolone, a za uzywany silnik spalinowy nie ma kary. Pozdr.
03.08.2019 14:24
0
A no ok dzięki za wyjaśnienie oglądam formułe 1 ale nie znam sie na tych przepisach
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się